Jak chronić się przed pośrednikami, którzy sprzedają Twoje zbiory danych?
Do tej pory wielu z Was wie, że Wasze zakupy online i korzystanie z mediów społecznościowych może być śledzone i rejestrowane. Dotyczy to również danych o Państwa preferencjach politycznych, co jest szczególnie istotne w obliczu zbliżających się wyborów.
W poprzednich postach omawialiśmy te implikacje - albo poprzez nadużycia takie jak skrobanie kont w mediach społecznościowych i używanie technik fingerprintingowych w przeglądarkach internetowych. Oba te zjawiska mogą być i były nadużywane przez kilku zbieraczy danych i brokerów. Oto kilka wskazówek, jak przejąć kontrolę nad swoją cyfrową tożsamością.
W tym poście badamy tych brokerów i to, co można zrobić, by chronić się za pomocą nowej funkcji dodanej ostatnio do oprogramowania Avast BreachGuard.
Czym są brokerzy danych?
Brokerzy danych to firmy, które zbierają i przekazują informacje o użytkowniku osobom trzecim, które są zainteresowane zwróceniem się do niego jako do konsumenta, kupującego, a czasem także do osób związanych z jego polityką przed wyborami. Sprzedają te informacje, które zazwyczaj zawierają Twoje imię i nazwisko, wiek, płeć, adres e-mail, numer telefonu, datę urodzenia, miejsce zamieszkania, zainteresowania osobiste, nawyki zakupowe, poziom wykształcenia, dochody i inne dane osobowe. Myślałbyś, że to nie byłoby legalne, ale myliłbyś się.
Brokerzy łączą dane z różnych programów śledzenia online wraz z dostępem do publicznych rejestrów: jeśli jesteś właścicielem domu, masz rejestr policyjny lub nie zapłaciłeś podatków, dane te znajdą się w Twoim profilu. Pomyśl o swoich doświadczeniach online: każde zdjęcie, które zamieszczasz, każde "lubię to", które podajesz, każde wyszukiwanie, które robisz, każdy produkt, który zamawiasz online dostarcza więcej informacji o Twoich preferencjach, które będą dla kogoś przydatne. Co więcej, brokerzy mają również dostęp do historii Twojej lokalizacji, jeśli jest ona włączona w Twoim telefonie i innych urządzeniach. Brokerzy danych są pośrednikami, którzy sprzedają zbiory danych i różnią się od mediów społecznościowych i innych sprzedawców internetowych, którzy sprzedają reklamy oparte na zbiorach anonimowych danych użytkownika.
Jedna z grup brokerów specjalizuje się w zbieraniu i sprzedaży danych do głosowania, które są wykorzystywane do kierowania reklam, które widzisz na swoich stronach społecznościowych i internetowych i o tym chcę mówić w dzisiejszym poście. Jeden z największych brokerów politycznych nazywa się L2. Serwis informacyjny CNET napisał o nich na początku tego roku. "Kampanie używają tych danych, aby zebrać pieniądze, znaleźć i przekonać nowych wyborców, i zmusić ich do głosowania," napisali. L2 i inni polityczni brokerzy łączą dane o głosowaniu z Twoimi cyfrowymi ścieżkami, aby stworzyć bardzo atrakcyjny profil dla kampanii do wykorzystania w swoich reklamach.
Połączcie mikro-segmentację z polityką i macie bardzo mocny sposób na zmianę głosowania. Jesteście świadkami tego sprawozdania z wyborów w 2016 roku, w którym stwierdzono, że takie ukierunkowanie zwiększyło prawdopodobieństwo, że niezaangażowany wyborca zdecyduje się głosować na kandydata Trumba o co najmniej pięć punktów procentowych.
Ci polityczni brokerzy używają i sprzedają Twoje dane osobowe, aby mogli wydać swoje fundusze na dotarcie do niezdecydowanych wyborców lub tych wyborców, którzy mogą odegrać ważną rolę w okręgach huśtawkowych. Proszę być świadkiem tego, co wydarzyło się w wyborach w 2016 roku, kiedy to kilka tysięcy wyborców zrobiło różnicę w ogólnym wyniku wyborów.
Jak lepiej chronić swoją prywatność
Jeśli koncepcja brokerów danych dotyczy użytkownika, należy zastanowić się, w jaki sposób można lepiej chronić swoją prywatność dzięki Avast's BreachGuard. Obejmie on możliwość usunięcia danych użytkownika z politycznego brokera L2 wraz z 16 innymi ogólnymi brokerami danych. Chociaż (co jest nieco ironiczne) istnieje wiele informacji, które można dołączyć w celu wyeliminowania swojej oferty, może to być pomocne w ograniczeniu ryzyka.
Inną cechą BreachGuard jest to, że jest to tzw. doradca ds. ochrony prywatności. Jest to seria nakazowych technik, które można wykorzystać do poprawy opcji prywatności. Wiele z internetowych serwisów społecznościowych zawiera teraz niezliczoną ilość opcji, które można ustawić tak, aby ograniczyć to, kto widzi Twoje posty i kto może przeszukiwać Twoje dane osobowe, takie jak Twoje urodziny czy numer telefonu. Co jest miłe w tej funkcji jest to, że możesz kliknąć na sugestie i zostać zabrany bezpośrednio do miejsca w Google lub Facebook, gdzie można bezpośrednio ustawić te opcje, gdzie jako przykład można wyłączyć spersonalizowane reklamy, a tym samym utrudnić polityczne manipulacje.
Avast BreachGuard jest obecnie przeznaczony tylko dla użytkowników amerykańskiego systemu Windows, choć wkrótce Avast uruchomi także oprogramowanie na komputery inne niż amerykańskie i Mac. Avast wkrótce zwiększy liczbę brokerów danych zawartych w kopercie ochronnej i być może doda inne skrypty Privacy Advisor.
0 Komentarze